MEDIA
Latest book release Cyberpsychology in the workplace: What leaders need to know about the impact of internet use
How the (non-)digital character influences the world of work
The Internet is changing the way we think and act, not only among the very young, but also among everyone who uses the Internet regularly. What does the change in the psyche associated with internet consumption mean for leadership, for cooperation, for motivation? How can the different digital "levels" (natives, immigrants...) be combined with one another in the best possible way? This work provides the answers.
- Top topic cyber psychology transferred to everyday business Based on various studies Considers psychological, neurological, sociological and philosophical aspects Provides concrete practical tips
Book releaseGeneration Z for HR professionals and executives
Results of the Generation Thinking Study
The new Generation Z is about to conquer the job market. It is all the more important for HR professionals and managers to understand them. This book helps with that. Understanding Gen Z is an important part of employer branding and it works differently than Millennials. Find out here how you can increase the attractiveness of your company for young people and take advantage of their routine use of digital media. Only with skillful marketing are you able to find motivated specialists. "Generation Z for HR professionals and executives" by Rüdiger Maas, founder and head of the Institute for Generation Research.
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Zu den inneren Widersrpüchen der neuen Arbeit schreibt der Zukunftsforscher Hartwin Maas in OrganisationsEntwicklung 1/2023, Zeitschrift für Unternehmensentwicklung und Change Management der Handelsblatt Media Group. "Durch unsere besonderen Perspektive auf Generationenunterschiede haben wir die neuen Anforderungen der Arbeitswelt zielgruppenspezifisch erforscht. Mehr erfahren unter www.zoe-online.org oder übder den Download © Handelsblatt Media Group

Insbesondere im Bereich Ausbildung treffen im Unternehmen täglich unterschiedliche Generationen aufeinander, die gemeinsam Zukunft schaffen (sollen). Was ist hierbei zu beachten, damit diese Zusammenarbeit gewinnbringend funktioniert? Lesen Sie dazu das Experteninterview mit Generationenforscher Rüdiger Maas und Zukunftsforscher Hartwin Maas .

Ein Interview mit dem Bestseller Autor Rüdiger Maas über sein neuestes Buch. Das vor kurzem erschienene Einführungsbuch Neueste Generationenforschung in ökonomischer Perspektive. Reichen Generation X, Y, Z zur Beschreibung der Wirklichkeit aus? (Kohlhammer Verlag) schlägt vor diesem Hintergrund eine Brücke zwischen den soziologisch-psychologischen Grundlagen und den ökonomischen Anwendungsbereichen der gängigen Generationeneinteilung und -forschung. Das gesamte Interview mit Rüdiger Maas hier als Download:

Für junge Menschen ist das Gefühl der Freiheit am wichtigsten. Durch die Corona-Krise erleben sie ungewohnte Einschränkungen Ein Interviewbeitrag des Generationenforschers Rüdiger Maas in der Augsburger Allgemeinen: Abschlussball, Abifahrt oder Work and Travel: Nichts davon wird dieses Jahr möglich sein, zumindest nicht so, wie es Generationen zuvor erlebt haben. Für viele junge Menschen stellt es eine Belohnung dar, ein Ziel in der Ferne, das sie durch Berge an Lernstoff bringen soll. Es ist eine Zeit voller Freiheiten und geprägt von Leichtigkeit – und auch eine Zeit, die für Eventagenturen und Jugendreiseveranstalter das Kerngeschäft ausmacht. Was passiert also mit der Branche, wenn ein gesamter Jahrgang auf diese Freiheiten verzichten muss? Der Jahrgang, der heuer seinen Schulabschluss feiert, gehört zur sogenannten „Generation Z“. Also zu jenen jungen Menschen, die zwischen 1995 und 2010 geboren sind. Es ist auch eine Generation, die es gewohnt ist, ihre Freiheit ausleben zu können. Davon ist Psychologe und Generationenforscher Rüdiger Maas überzeugt. Und diese Erwartung haben sie auch an ausgiebige Abifahrten, Auslandsreisen und eben den groß zelebrierten Abschlussball. Lesen Sie mehr
Die Generation Z ist gerade im Begriff, sich den Arbeitsmarkt zu erschließen. Sie ist verhältnismäßig klein und wird daher stärker umworben als ihre Vorgängergenerationen. Die Anforderungen ihrer Vertreter hinsichtlich Arbeitszeit und -ort scheinen der absolute Gegenentwurf zum Modell, das lange Zeit wirtschaftspolitisch propagiert wurde. Versucht man, sie mit flexiblen Arbeitszeiten zu locken, läuft man bei ihnen ins Leere und wird sogar schnell Misstrauen wecken: Zler vermuten reinen Euphemismus, hinter dem sich in Wirklichkeit die Forderung nach ständiger Verfügbarkeit und Arbeit auf Abruf verbirgt. Während der Großteil der Millenials (Generation Y) noch nach Work-Life-Balance strebte, haben die ab 1997 geborenen Zler nämlich ganz anderes im Sinn: Work-Life-Separation heißt für sie der neue Luxus: keine Mails am Abend und strikte – gerne auch räumliche – Trennung von Arbeits- und Freizeit. Lesen Sie weiter
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Every change starts with a thoughtSeven thoughts on employee appraisals from the management consultants Maas in Human Resources Manager
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Successful change management in companiesListenelement 1The futurologist Dipl.-Wirt.-Ing. Hartwin Maas, MIB gave a very insightful workshop at the annual meeting 2017 of the International Association of Business Economists Specializing in Meat eV (IVBFF)
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Transparency, the key to successful leadershipListenelement 2In his workshop at the SG Sweets Global Network eV conference in Prague, graduate psychiatrist, managerial coach and generation researcher Rüdiger Maas has and keeps the overview.
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Growth and transparency, with perspective to successListenelement 3Mediator and executive coach Rüdiger Maas explains in detail in the SG Sweet Global Network report: Recognizing and promoting employee potential in the company.
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The Rehabilitation of HierarchyListenelement 4Technical article by management expert Dipl.- Psych. Rüdiger Maas in human resources: "Anyone who still assumes that groups or teams in which everyone has equal rights work better than hierarchically structured teams is on the wrong track."
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Lead successfully with personal skillsManagement expert Dipl.-Psych. Rüdiger Maas in QZ, the leading trade journal for quality management in industry and services: This is how the butter stays on the bread
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Leadership success through psychologyManagement expert Dipl.-Psych. Rüdiger Maas, M.Sc. explains in SPS-Magazin the beneficial use of psychological training for executives.
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duty or motivationTechnical contribution by leadership expert and motivational trainer Dipl.-Psych. Rüdiger Maas in the Sweet Global Network : New insights into how performance potential can still be increased.
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How do you find the right one?Technical contribution by HR expert and generation researcher Dipl.-Psych. Rüdiger Maas, M.Sc. in technology and management about personnel diagnostics: "How a psychological measuring method can simplify the decision."
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Corporate culture that attracts and retains the right peopleKeynote speaker and generation researcher Rüdiger Maas gave a keynote speech at the VDMA on corporate culture: Culture eats Strategy for Breakfast
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Process optimization through engineering psychologyEngineering psychologist Rüdiger Maas explains in the specialist magazine Arbeits und Arbeitsrecht how optimizing work processes leads to the goal.
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The psychology of designDipl.-Psych. Rüdiger Maas in SPS-Magazin how to create an optimal environment for creativity and success in the field of development.
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Industry 4.0 Management: Recognize the advantages of hierarchyThe hierarchy in the company has repeatedly come under criticism in recent years. A clear structure has advantages. Dipl.-Psych. Rüdiger Maas explains this in his technical article in Industry 4.0 Management.
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Subjective InfluencesGeneration researcher Dipl.-Psych. Rüdiger Maas, M.Sc. in personal scene: Perception effects can affect personnel selection.
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